A fogágybetegség hatékony kezelésének lehetőségei

A fogágyat érintő gyulladásos elváltozások kezelésének egyik részét a nem sebészi, konzervatív terápia, míg másik részét a sebészi, adott esetben regeneratív sebészi terápia alkotja.

Konzervatív kezelési lehetőségek

A fogágygyulladás kezelése a betegség kialakulásában legfontosabb szerepet játszó baktériumok eltávolításában és azok távoltartásában rejlik. Ez a fogágy speciális tisztítását, a lepedék és a gyulladásos szövetek íny feletti, illetve szükség esetén íny alatti eltávolítását jelenti.

Íny feletti professzionális tisztítás

Ez jelenti tulajdonképpen a hagyományos fogkő eltávolítást egy-két speciális eszközzel kiegészítve. A kezelés során egy ultrahanggal működő eszközt (depurátor) használunk, mely megtisztítja a fogfelszíneket. A nehezen elérhető helyeken nagyon finom, vékony kézi eszközöket használunk. Ezt követi a megtisztított felszínek polírozása, mely speciális pasztákkal, illetve homokfúvó segítségével történhet. Az íny feletti professzionális tisztítás nem jár fájdalommal, és egy-két alkalmat vesz igénybe. Enyhe ínygyulladás esetén nincs szükség további kezelésre, csak szoros nyomon követésre és rendszeres fenntartó kezelésre.

Íny alatti tisztítás (zárt küret)

Amennyiben szükség van íny alatti tisztításra (zárt küret) is, ezt általában helyi érzéstelenítés mellett végezzük. Ilyenkor kézi eszközök használatával mélyen íny alatt is megtisztítjuk a fog- és gyökérfelszíneket. A mélyen íny alatt lerakódott fogkövet, lepedéket ezzel a módszerrel távolíthatjuk el hatékonyan. Amennyiben nincs szükség sebészi beavatkozásra, a gyulladásmentes állapot fenntartására rendszeres kontroll és ellenőrző tisztítás szükséges a továbbiakban.

A fogágybetegségek sebészi kezelési lehetőségei

Ha az elpusztult, elveszített fogágy bizonyos része regenerálható, vagyis az elveszített szövetek visszaépülhetnek, illetve amennyiben a gyulladás olyan mértékű, hogy más módon nem szüntethető meg, akkor szükség lehet parodontális sebészi beavatkozásra, műtéti tisztításra. Ennek során teljesen meg tudjuk szüntetni a gyulladást, illetve különböző regeneratív eljárásokkal, „csontpótló” anyagokkal (Emdogain®-Straumann) megmenthetők a kérdéses állapotú fogak. Így hosszútávon stabilizálható a gyulladásmentes állapot, mely azt is jelenti, hogy precíz, parodontális szemlélettel készített fogpótlások viselésére is alkalmasak lehetnek a kérdéses fogak. Ez valójában csak annyit jelent, hogy az áldozatos munkával megmentett fogakra csak olyan minőségű fogpótlásokat készítünk (pontos, megfelelően tisztítható), melyek hosszútávon lehetőséget biztosítanak az elért eredmény megőrzésére.

A fogágybetegség köznyelven fogínysorvadás akár saját fogainak elvesztésével is járhat. Ne kockáztasson, konzultáljon mihamarabb egy fogágybetegségekre specializálódott szakorvossal, parodontológussal, hogy teljes és érthető képet kapjon fogágya jelenlegi állapotáról. Javasoljuk, hogy látogasson el a Helvetic Clinics rendelőjébe egy személyes konzultációra, és ismerje meg parodontológus szakorvosaink tanácsait! Konzultációs időpontot a +36 1 690 1304-es telefonszámon tud kérni. Várjuk szeretettel a Helvetic Clinics belvárosi rendelőjében!