Fogágybetegségek kezelése hatásosan - Helvetic Clinics

A fogágybetegségek hatásos kezelésének lehetőségei

A fogágyban kialakult gyulladásos elváltozásokat alapvetően kezelhetjük nem sebészileg tehát konzervatívan, illetve sebészileg.

Nem sebészi kezelési lehetőségek

A fogágygyulladás kezelése a betegség kialakulásában legfontosabb szerepet játszó baktériumok eltávolításában és azok távoltartásában rejlik. Ez a fogágy speciális tisztítását, a lepedék és a gyulladásos szövetek íny feletti, illetve szükség esetén íny alatti eltávolítását jelentik.

1. Íny feletti professzionális tisztítás

Ez jelenti tulajdonképpen a hagyományos fogkőeltávolítást egy-két speciális eszközzel kiegészítve azt. A kezelés során egy ultrahanggal működő eszközt (depurátor) használunk mely megtisztítja a fogfelszíneket. A nehezen elérhető helyeken nagyon finom, vékony kézi eszközöket használunk. Ezt követi a megtisztított felszínek polírozása, mely speciális pasztákkal, illetve homokfúvó segítségével történhet. Az íny feletti professzionális tisztítás nem jár fájdalommal és egy-két alkalmat vesz igénybe. Enyhe ínygyulladás esetén nincs szükség további kezelésre, csak szoros nyomon követésre és rendszeres fenntartó kezelésre.

1. Íny alatti tisztítás (zárt küret)

Amennyiben szükség van íny alatti tisztításra (zárt küret) is, ezt általában helyi érzéstelenítés mellett végezzük, és további néhány alkalmat jelent. Ebben az esetben kézi eszközök használatával mélyen íny alatt is megtisztíthatók a fogfelszínek. A mélyen íny alatt lerakódott fogkövet, lepedéket ezzel a módszerrel távolíthatjuk el. Amennyiben nincs szükség sebészi beavatkozásra, a gyulladásmentes állapot fenntartására rendszeres kontroll és ellenőrző tisztítás szükséges a továbbiakban.

A fogágybetegségek sebészi kezelési lehetőségei

Ha az elpusztult, elveszített fogágy bizonyos része regenerálható, vagyis az elveszített szövetek visszaépülhetnek, illetve amennyiben a gyulladás olyan mértékű, hogy más módon nem szüntethető meg, akkor szükség van parodontális sebészi beavatkozásra, műtéti tisztításra. Ennek során teljesen meg tudjuk szüntetni a gyulladást, illetve különböző regeneratív eljárásokkal, „csontpótló” anyagokkal (Emdogain®-Straumann) megmenthetők a kérdéses állapotú fogak. Így hosszútávon stabilizálható a gyulladásmentes állapot, mely azt is jelenti, hogy precíz, parodontális szemlélettel készített fogpótlások viselésére is alkalmasak lehetnek a kérdéses fogak. Ez valójában csak annyit jelent, hogy az áldozatos munkával megmentett fogakra csak olyan minőségi fogpótlásokat készítünk (pontos, megfelelően tisztítható) melyek hosszútávon lehetőséget biztosítanak az elért eredmény megőrzésére.

A fogágybetegség köznyelven fogínysorvadás akár saját fogainak elvesztésével is járhat. Ne kockáztasson, konzultáljon mihamarabb egy fogágybetegségekre specializálódott szakorvossal, hogy teljes értékű és érthető képet kapjon jelenlegi állapotáról. Javasoljuk tehát, hogy látogasson el a Helvetic Clinics rendelőjébe egy személyes konzultációra és ismerje meg a fogászati rendelők új generációja által nyújtott biztonságot, kényelmet, kiemelkedő szakmai színvonalat és értékarányos árainkat. Konzultációs időpontot a +36 1 690 1304-es telefonszámon tud kérni. Várjuk szeretettel a Helvetic Clinics belvárosi rendelőjében.