Bölcsességfog húzás - Helvetic Clinics Fogászati Intézmény

Bölcsességfog húzás

A bölcsességfog problémái és sikeres kezelésük

Jóval azután, hogy a maradó fogak felváltják a tejfogakat, valamikor 17 és 21 éves kor között kezdenek előtörni a második nagyőrlőfogak mögött a bölcsességfogak, mindkét fogíven 2-2 bölcsességfog.

A bölcsességfogaink gyakran okoznak kellemetlen pillanatokat számunka. Pácienseink gyakran fordulnak hozzánk akut problémákkal:

• bölcsességfog fájdalom
  • bölcsességfog gyulladás
  • állkapocs ízületi fájdalom
  • torlódott fogak
  • részben előtörő vagy íny alatt növekvő bölcsességfogak

Ezek a problémák a leggyakrabban a bölcsesség fog eltávolításával oldhatók meg megnyugtató módon. A Helvetic Clinicsben felkészült szakorvosok végzik ezt az olykor összetett szájsebészeti beavatkozást, a ma elérhető legkíméletesebb technikákkal.

A bölcsességfogak problémáinak okai

Azok a bölcsességfogak, melyek egészségesen és megfelelő helyzetben törnek elő, nem okoznak minden esetben gondot. Sajnos azonban a legtöbb esetben nem ez történik, és olyan problémák jelentkezhetnek, melyek szükségessé teszik a bölcsességfogak eltávolítását. Sokszor nem elég nagy az emberi állkapocs ahhoz, hogy állcsontonként mind a 16 fogunk megfelelően helyet találjon benne. Ilyenkor a bölcsességfogak visszamaradhatnak, vagyis nem törnek elő teljesen az íny felszíne alól, nem a megfelelő helyre nőnek ki. Nőhetnek oldalirányba, előbújhatnak részlegesen az ínyből, vagy rejtve maradhatnak teljesen az íny alatt. Legtöbbször azért okoznak fájdalmas tüneteket, mert részleges előtörésük miatt tasak alakul ki körülöttük, mely nehezen tisztítható, így begyullad.

Sokszor a fogív szűkössége miatt nyomást gyakorolnak az előtte álló fogakra, ezek elszuvasodhatnak, vagy a metszőfogak torlódásához, szabálytalan elhelyezkedéséhez vezethetnek. Minden esetben csak klinikai- és röntgenvizsgálatot követően állapítható meg, hogy szükséges-e a bölcsességfogak eltávolítása.

Érvek a bölcsességfogak elvtávolítása mellett

A harmadik nagyőrlőfog eltávolítása a száj általános egészségét védi. Az eltávolítás általában a következő esetekben indokolt:

• Ha a bölcsességfog csak részben tört elő, akkor baktériumok telepedhetnek meg a fog körüli tasakban, mely gyulladást okozhat. Ez pedig fájdalom, duzzanat, szájzár és egyéb problémák kialakulásához vezethet
  • Ha a bölcsességfog tovább nő annak ellenére, hogy nincs számára elég hely, akkor sérülhetnek a szomszédos fogak. Ez a folyamatos nyomás károsíthatja a második őrlőfogat, vagy emiatt torlódhat a teljes fogazat is
  • Ha a fogív szűkössége miatt a fogszabályozó kezelés eredményességének feltétele a bölcsességfogak eltávolítása
  • Ha ciszta vagy krónikus gyulladás egyéb formája jelenik meg a fogon, az károsíthatja annak környezetét, például a csontszövetet vagy a foggyökereket