Fogkő eltávolítás Budapest belvárosában

A fogkő eltávolítás, fogkőleszedés a leggyakrabban végzett fogászati kezelések egyike, ami elsősorban a megelőzést szolgálja. Megoldást jelent a fogínysorvadás ellen, valamint megelőzhető vele a fogszuvasodás, a fogíny-, illetve a fogágygyulladás egyaránt. Vérző íny esetén pedig oki terápiaként szolgál.

Fogkő kialakulása

Szánkban a nyáltermelés hatására folyamatos lepedékképződés folyik. Fogmosás után néhány órával már minden fog és nyálkahártya felszínen friss lepedékréteg (plakk) figyelhető meg. A lepedék természetére jellemző, hogy folyamatosan baktériumokat köt meg, emiatt egyre vastagabb lesz. A vastagodó lepedék elősegíti a gyulladást okozó baktériumok megjelenését és elszaporodását. A fogászati lepedék, mint biofilm megbontásának, eltávolításának a leghétköznapibb módja a mechanikai tisztítás, az alapos, minden fogfelszínre kiterjedő fogmosás.

Amennyiben a fogmosás nem kellően hatékony, akkor néhány nap után a lepedék (plakk) felszínén elkezdenek a kálcium és egyéb ionok kicsapódni, vagyis “elmeszesedik”. Ezt a kemény, fogmosással el nem távolítható, felszínén mindig friss lepedék réteget gyűjtő felhalmozódást nevezzük fogkőnek. A lepedék és fogkő jelenléte minden esetben ínygyulladást okoz.

Fogkő eltávolítása (depurálás)

A fogínygyulladás megállításának legmegfelelőbb módszere a fogkő-eltávolítás, a „fogkő leszedés", vagyis depurálás. Ez nem csupán a kemény felrakódások, hanem a friss lepedék eltávolítását is magában foglalja. A beavatkozást erre specializálódott dentálhigiénikus végzi. A fogkőszedést minden esetben fogorvosi fogászati konzultáció előzi meg.

A dentálhigiéniai kezelés lényege, hogy részben ultrahangos, részben vékony kézi fogkő leszedő eszközökkel megbontjuk, eltávolítjuk a lepedéket és a fogkövet a fogakról, majd különböző polírozókkal simára polírozzuk a fogfelszíneket. Amennyiben indokolt, speciális homokfúvó gépekkel (sópolírozásKavo PROPHYflex) el tudjuk távolítani a makacs elszíneződéseket is az egészséges felszínekről.

A beavatkozások általában semmilyen fájdalommal nem járnak, azonban a páciensek fokozottabb érzékenysége esetén érzéstelenítő zselé vagy akár helyi érzéstelenítő injekció is használható. A fogkőleszedés kulcsa a rendszeresség. Az otthoni szájápolási technika függvényében minden 3-6 hónapban javasolt parodontológiai szűrővizsgálat vagy kontroll mellett alapos professzionális tisztítást, fogkőleszedést végezni.

Fogkő leszedés után

Depurálás után van néhány sajátosság amiről érdemes tudni. Az eltávolított fogkő miatt sok esetben az alsó fogaink nyelv felőli oldalát másnak érezzük mint azelőtt. Ennek oka az, hogy a fogkővel borított felszínek miatt az alsó fogak különállóságának érzete fogkő szedés előtt kisebb mértékű. Úgy érezzük, hogy egybe vannak a fogak, simább a terület tapintása. Ultrahangos fogkő eltávolítás után, elnyerik a fogfelszínek az eredeti, egészséges állapotukat, ami eleinte furcsa lehet. Minimális érzékenység szintén normális tünet depurálás után.

Fogkő eltávolítás házilag lehetséges?

Fogkő eltávolítás házilag való elvégzését semmiképpen nem javasoljuk, hiszen sokkall több bajt okozhatunk vele mint hasznot. Amikor már kemény fogkő, nem plakk vagy lepedék van jelen a fogainkon, azok eltávolításához nem elégséges a fogkefe, vagy fogköztisztító kefe. Abban az esetben ha a fogkefénél keményebb eszközökkel próbálkozunk, fennáll az íny sérülésének, vagy a szájüreg fertőzésének veszélye. Ezen okok miatt a fogkőszedés csak erre felkészült fogorvosi rendelőben javasolt.

Fogkő eltávolítás ár vonatkozása

A fogkő eltávolítás ár alapján is kategorizálható. Befolyásolja az árat, hogy a fogkőszedés kiterjed-e mindkét állcsontra, vagy csak az egyikre. Szintén nem mindegy, hogy íny alatti fogtisztítást (zárt küret) végzünk, vagy íny felettit. Az egyes fogkő-eltávolítás árak az oldal alján olvashatók, vagy a fogászati árak oldalon találhatóak meg.

Ha fontos Önnek a szájüreg egészsége, és szeretné gyulladásmentesen tartani az ínyét, jelentkezzen be a +36 1 690 1304-es szám felhívásával és kérjen időpontot fogkőeltávolításra! Várjuk szeretettel a Helvetic Clinicsben!

10.000 HUF

Dentálhigiénés program (1 állcsont)

20.000 HUF

Dentálhigiénés program (2 állcsont)