Mit is jelent a parodontológia?

Parodontológia a fogorvoslás tudományának azon szakterülete, ami a fogágyat, a fog tartószerkezetét érintő betegségek sikeres kezelésével foglalkozik. A fogágyat négy szövet alkotja:

• fogíny;
  • gyökérhártyarostok;
  • gyökércement;
  • csontszövet a fog körül.

Ezek a szövetek képesek együttesen a fogakat stabilan a helyükön, a szájban tartani. A szövetek különböző, leggyakrabban gyulladásos eredetű megbetegedéseivel foglalkozik a parodontológia.

A Helvetic Clinics rendelőjében elérhető több parodontológus Budapest belvárosában, aki a fogágybetegségek sikeres gyógyítására specializálódott.

Fogágybetegség

A fogágybetegség – hétköznapi nyelven fogínysorvadás – sokszor észrevétlenül alakul ki, és már csak akkor figyelünk fel a gyanús tünetekre, amikor a betegség előrehaladott állapotban van, és fogaink veszélybe kerültek. Meglepően kevés tünet mellett is a fogak elvesztéséhez vezethet.

A fogágybetegség a szájban felhalmozódó lepedék és fogkő felszínéhez kötődő milliónyi baktérium által okozott gyulladásos betegség. Első tünete az ínygyulladás, amely az arra fogékony szervezetben tovább fejlődhet, és a fogágy szöveteinek a gyulladását okozhatja. Ez a gyulladás eredményezi a gyökérhártyarostok gyulladását, majd a csont visszahúzódását. Megfelelő kezelés nélkül egy idő után a fogak meglazulásához, majd kieséséhez vezethet.

Gyulladásmentes ínyvisszahúzódás

Az íny főként anatómiai okok miatti visszahúzódása nem eredményezi a fogak elvesztését, de okozhat kellemetlen panaszokat és problémákat a pácienseknek. Általában a szűk fogív és a vékony ínytípus esetén alakul ki, ha nem megfelelő, durva fogmosási technikával párosul. Amellett, hogy esztétikai hátrányt jelent, gyakran jelenik meg a szabaddá vált gyökérfelszínen gyökérszuvasodás, valamint sokszor okoz fognyaki érzékenységet is. Kezelése lehet tüneti a fogérzékenység enyhítésére (fogtömés), de vannak olyan műtéttechnikák (pl. fogínyvisszahúzódás kezelése) is, amikkel sikeresen tudjuk fedni a szabaddá vált gyökérfelszínt.

Parodontológia árak

A parodontológia árak széles skálán mozognak. Az árképzés függ az elvégzett parodontológiai kezelés típusától, a kezelt terület kiterjedésétől, a szükséges csontpótló anyag mennyiségétől, az alkalmazott technikai háttértől is. A különböző parodontológiai kezelés árak az oldal alján ismerhetők meg, vagy az fogászati árak oldalon olvashatók.

Amennyiben parodontológiai problémákkal küzd, ne halogassa a döntést. Jelentkezzen be egy parodontológiai konzultációra a +36 1 690 1304-es telefonszámon!

10.000 HUF

Íny alatti fogtisztítás (zárt küret) foganként

55.000 HUF

Íny alatti fogtisztítás (zárt küret) kvadránsonként