A fogínysorvadás, fogágybetegség hatékony kezelésének lehetőségei

A fogágybetegség sikeres kezelésének legfontosabb feltétele a tünetek időben történő felismerése, és a kezelések azonnali megkezdése felkészült parodontológus szakorvos segítségével. A kezelések hatékonysága annál jobb, minél korábban megkezdődik a gyógyító tevékenység.

A fogágybetegségek kezelésével az a célunk, hogy a gyulladást okozó tényezőket megszüntessük, gyulladásmentes állapotot hozzunk létre, és ezt az egészséges állapotot hosszú távon, stabilan tartsuk fenn. Emellett lehetőségeinkhez képest meg kell próbálni visszaállítani az eredeti állapotot is, melyet különböző regeneratív, „csontpótló” eljárásokkal tehetünk meg.

A fogágyat érintő gyulladásos elváltozások kezelésének egyik részét a nem sebészi (konzervatív) terápia, míg másik részét a sebészi, adott esetben regeneratív sebészi terápia alkotja.

Kontervatív kezelési lehetőségek

A fogágygyulladás kezelése a betegség kialakulásában legfontosabb szerepet játszó baktériumok eltávolításában és azok távoltartásában rejlik. Ez a fogágy speciális tisztítását, a lepedék és a gyulladásos szövetek íny feletti, illetve szükség esetén íny alatti eltávolítását jelenti.

Íny feletti professzionális tisztítás

Ez jelenti tulajdonképpen a hagyományos fogkőeltávolítást, egy-két speciális eszközzel kiegészítve. A kezelés során egy ultrahanggal működő eszközt (depurátor) használunk, ami megtisztítja a fogfelszíneket. A nehezen elérhető helyeken nagyon finom, vékony kézi eszközöket használunk.

Ezt követi a megtisztított felszínek polírozása, ami aspeciális pasztákkal, illetve homokfúvó segítségével történhet. Az íny feletti professzionális tisztítás nem jár fájdalommal, és egy-két alkalmat vesz igénybe. Enyhe ínygyulladás esetén nincs szükség további kezelésre, csak szoros nyomon követésre és rendszeres fenntartó kezelésre.

Íny alatti tisztítás (zárt küret)

Amennyiben szükség van íny alatti tisztításra (zárt küret) is, ezt általában helyi érzéstelenítés mellett végezzük. Ilyenkor kézi eszközök használatával mélyen íny alatt is megtisztítjuk a fog- és gyökérfelszíneket. Az íny alatt lerakódott fogkövet, lepedéket ezzel a módszerrel távolíthatjuk el a leghatékonyabban. Amennyiben nincs szükség sebészi beavatkozásra, a gyulladásmentes állapot fenntartására rendszeres kontroll és ellenőrző tisztítás szükséges a továbbiakban.

A fogágybetegségek sebészi kezelési lehetőségei

Ha az elpusztult, elveszített fogágy bizonyos része regenerálható, vagyis az elveszített szövetek visszaépülhetnek, illetve amikor a gyulladás olyan mértékű, hogy más módon nem szüntethető meg, akkor szükség lehet parodontális sebészi beavatkozásra, műtéti tisztításra. Ennek során teljesen meg tudjuk szüntetni a gyulladást, illetve különböző regeneratív eljárásokkal, „csontpótló” anyagokkal (Emdogain®-Straumann) megmenthetők akár a kérdéses állapotú fogak is.

Az áldozatos munkával megmentett fogakra pedig olyan minőségű fogpótlásokat készítünk (pontosan záró, megfelelően tisztítható), amik hosszútávon lehetőséget biztosítanak az gyulladásmentes állapot megőrzésére.

A fogágybetegségek kezelésének hossza

Különösen előrehaladott fogágybetegségben szenvedő pácienseknél a fogak megmentése, a hiányzó fogak megfelelő, precíz orvosi és laboratóriumi munkával kialakított fogpótlásokkal történő pótlása szükséges, és elegendő feltétele a gyógyulásnak, ez azonban nem rövid idő. Függően az eset bonyolultságától és komplexitásától, egy teljes kezeléssorozat 2-3 hónaptól akár egy-másfél évig is eltarthat. Ez nem azt jelenti, hogy a páciens „beköltözik” a rendelőbe, csak azt, hogy a teljes rehabilitáció ilyen sokáig is eltarthat, különösen akkor, ha a foghiányok pótlására, a rágóterhelés elosztására implantátumokat is felhasználunk.

10.000 HUF

Íny alatti fogtisztítás (zárt küret) foganként

55.000 HUF

Íny alatti fogtisztítás (zárt küret) kvadránsonként